Colca Canyon - Reisverslag uit Colca, Peru van Nancy Rademaker - WaarBenJij.nu Colca Canyon - Reisverslag uit Colca, Peru van Nancy Rademaker - WaarBenJij.nu

Colca Canyon

Blijf op de hoogte en volg Nancy

01 September 2017 | Peru, Colca

We gingen al om kwart over vijf op! Om zes uur zeiden we gedag tegen Rovio, onze gastvrouw, en gingen we op weg naar Chivay. Daar namen we afscheid van Chocolate en gingen weer verder met de tour van de Colca Canyon. Onderweg vertelde de gids Carlos Lazo heel veel interessante dingen over de flora en fauna, over de 1500 jaar oude Inca-landbouwterrassen en natuurlijk vooral veel over de condors. En we zagen ze! Met z'n tienen tegelijk, wat was dat indrukwekkend! De Colca Canyon was ook prachtig, het is met 4000m de diepste canyon ter wereld. In de verte zagen we ook de "continental divide", waarbij het water aan de ene kant van de berg naar de Stille Oceaan gaat en aan de andere kant naar de Atlantische Oceaan. Het officiële beginpunt van de Amazone!
We stopten ook in verschillende dorpjes, waar ik mooie foto's van vrouwen in klederdracht maakte. Na een overheerlijk lunchbuffet gingen we vervolgens naar de Cola Lodge, een plek om even te relaxen en te genieten van de thermale baden! We zagen de Sabancaya-vulkaan onderweg nog aardig wat as de lucht in spuwen!
Na onze zalige baden hebben we even lekker gedoucht en zitten nu aan de aperitief. Moegen hoeven we een keer niet vroeg op, dus zo meteen lekker eten en daarna een keer lekker lang slapen!

• 02 September 2017 - 09:54

Mieke En Papa:

Dus de condors hebben jullie toch gezien in "groot" aantal! Groetjes uit P-bos en we tellen af naar woensdag 06/09 voor ons reisje.

• 02 September 2017 - 19:42

Mieke:

O Nens, wat is het toch een luxe om op deze manier een heel klein beetje met jullie mee te kunnen reizen. Wat maken jullie prachtige, bijzondere dingen mee. Dit vergeet je je hele leven niet meer. Ik ben ontzettend benieuwd naar de foto's die je gemaakt hebt. Ik stel me heel veel kleur voor. Karakterhoofden ook.
    Het lijkt me de mooiste reis die je je maar kunt voorstellen. Liefs en een kus x