Dag Twee in de jungle - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Nancy Rademaker - WaarBenJij.nu Dag Twee in de jungle - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Nancy Rademaker - WaarBenJij.nu

Dag Twee in de jungle

Blijf op de hoogte en volg Nancy

14 September 2017 | Peru, Puerto Maldonado

On half zes op, zes uur aan het ontbijt en om kwart voor zeven op pad met onze gids Jarrinson. Eerst liepen we naar de Canooy Tower, daar deden we best lang over want we zagen heel wat onderweg, we hadden mazzel met drie soorten aapjes: kapucijnaapjes, tanarindeaapjes En wolaapjes! Ook zagen we verschillende soorten vogeltjes, zo spotte Marcel als eerste een roodkoppoge specht. Het uitzicht vanaf de toren die 32m hoog is was prachtig! Daarna liepen we verder naar een meertje waar we met zijn allen (10 personen) in een bootje stapten. Daar zagen we veel "huatsen", de nationale vogel van Venezuela, en ook nog macau's, kleine kleurige vogeltjes en tenslotte ook een baby kaaiman. Wat een topochtend! Na zes uur in totaal kwamen we net voor de lunch terug. Na het eten nog even koffie gedronken met een leuk stel uit Engeland, Tom en Charmian, en vervolgens eventjes in de zon gezeten en gerelaxed op de kamer. Ik in de hangmat, zalig!
Om kwart voor vier gingen we wandelen naar de "mammal clay lick", een soort kleiwand vol zouten en mineralen waar zoogdieren op afkomen, zoals wilde zwijnen en hertachtigen. Die zagen we niet, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door wat we wél zagen: een harpij-arend die haar jong aan het voeden was. En later zagenn we zelfs ook nog het mannetje!! In het donker gingen we weer terug, toen lekker douchen (we waren kletsnat van het zweet in dit tropische weer) en daarna gegeten en nog wat pisco sour gedronken met de Britten. Om tien uur naar bed, morgen half vijf op. Alweer een topdag!

• 14 September 2017 - 21:50

Jose:

wow, wat een stoere en mooie vakantie is dit. Heel benieuwd naar de ( duizenden) foto's.
    Geniet nog ff.

• 14 September 2017 - 22:00

Papa:

Bedankt voor dit nieuwe verslag. Tiens, thuis mogen we niet bellen voor 10 u en nu staan jullie al om 6.00 u op. TOCH nog even genieten tot het einde. Leve de pisco sour. Hier alles OK, zie email.