Tweede dag in Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Nancy Rademaker - WaarBenJij.nu Tweede dag in Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Nancy Rademaker - WaarBenJij.nu

Tweede dag in Arequipa

Blijf op de hoogte en volg Nancy

30 Augustus 2017 | Peru, Arequipa

Vanochtend uitgeslapen, wel tot half acht! Heerlijk ontbeten in het hotel en daarna een dagje Arequipa. We begonnen met een bezoek aan het Santa Catalina klooster, waar we een geweldige gids hadden die ons in een uur allerlei interessante wetenswaardigheden vertelde. Prachtige kleuren zagen we daar, vooral veel terracotta en lavendelblauw. We dronken nog een lekker koffietje op een patio en daarna gingen we op weg naar Yanahuana, een wijk in het noordwesten met een mooi uitkijkpunt op El Misti, één van de drie vulkanen die Arequipa omringen. Er lunchen lekker relaxed bij El Tío Dario. met traditionele pikante gerechten: een gevulde rode peper en rauwe vis met een sausje van rode peper. Daarna wandelden we terug naar de stad, kochten wat souvenirs, dronken een koffietje naast de kathedraal en gingen we naar de markt waar we "maca"-poeder kochten, wat goed is om energie te krijgen en ook tegen hoogteziekte. Helaas waren alle kerken dicht omdat het vandaag een feestdag is (Santa Rosa de Lima). Aan het eind van de middag dronken we nig een heerlijke pisco sour in het zonnetje met uitzicht op de Plaza de Armas.
Voor het eten hebben we lekker gedoucht en alles ingepakt viir onze tweedaagse trip naar de Colca Canyon
morgen. Daarna lekker uit eten bij Sinas, Marcel alpacafilet en ik zeebaars, heerlijk alweer!
Half tien in bed, morgen uiterlijk half zeven weer op!

• 31 Augustus 2017 - 19:33

Mieke En Papa: