Dagje Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Nancy Rademaker - WaarBenJij.nu Dagje Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Nancy Rademaker - WaarBenJij.nu

Dagje Arequipa

Blijf op de hoogte en volg Nancy

29 Augustus 2017 | Peru, Arequipa

Na een trip van bijna 11 uur met de nachtbus kwamen we iets voor negenen aan in Arequipa en daar werden we opgehaald en naar ons prachtige hotel Casona Solar gebracht. We konden daar nog genieten van een heerlijk ontbijt en nadat we de korte broek hadden aangetrokken gingen we op weg. Wat een prachtige stad is Arequipa! Het centrale plein Plaza de Armas is zeer gezellig en nadat we wat hadden rondgestruind en winkeltjes met alpacawollen spullen hadden bekeken, gingen we lekker lunchen achter de kathedraal met uitzicht op de vulkaan. Heerlijk 'chupe de camarones' gegeten, een gevulde soep met garnalen. Om half drie werden we opgehaald door Caroline, onze gids die ons gedurende drie uur van alles en nog wat vertelde over de Peruviaanse gebruiken, de etenswaren op de markt en ons ook allerlei bezienswaardigheden toonde. Ze leerde ons trouwens ook hoe we kokabladeren moeten kauwen, handig voor als we overmorgen naar de Colca Canyon gaan want dan moeten we een pas over van 5000m en die bladeren helpen je om de zuurstof beter op te nemen. Ik kreeg er een gevoelloze tong Van, Marcel voelde niks maar werd wel erg lollig. Caroline reserveerde voor ons bij restaurant Zig Zag voor vanavond, dat in alle gidsjes wordt aanbevolen. Lekker gedoucht op onze prachtige koloniale kamer (dit huis was eind 19e eeuw van de Peruviaanse president) en om zeven uur naar het restaurant. Op het plein was er van alles te doen vanwege de verjaardag van de patroonheilige van de politie: muziek, traditionele dans, een optocht, vuurwerk...
We hebben ongelooflijk lekker gegeten, een 'trilogie' van alpaca, biefstuk en lam! Glaasje rode wijn erbij en de avond was compleet.
Het is nu negen uur en we liggen alweer bekaf in bed, zalig na zo'n nachtje in de bus! En we kunnen uitslapen morgen!

• 30 Augustus 2017 - 07:21

Mieke En Bompa:

Dus...Arequipa valt mee, zoals ik voorspelde. Hier nu regen, pfft!

• 30 Augustus 2017 - 20:29

Mieke:

Kun je wat van die bladeren meenemen richting Nederland? Niet voor de gevoelloosheid maar voor het "lollige gevoel

• 30 Augustus 2017 - 21:34

Talitha:

Wow, wat klinkt het allemaal (soms letterlijk) heerlijk!
    Ik ben weer helemaal terug.... hoop dat jullie de condors mooi hebben kunnen zien vandaag!
    Geniet ervan! X