Van Cuzco naar de jungle - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Nancy Rademaker - WaarBenJij.nu Van Cuzco naar de jungle - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Nancy Rademaker - WaarBenJij.nu

Van Cuzco naar de jungle

Blijf op de hoogte en volg Nancy

12 September 2017 | Peru, Puerto Maldonado

We werden rond kwart voor negen opgehaald en naar het vliegveld van Cuzco gebracht. Om 10.20u zaten we in het vliegtuig en we zouden om 10.40u opstijgen. Dat werd echter 11.20u want er kwamen eerst nog drie andere vliegtuigen binnen. Het was behoorlijk warm in dat vliegtuig pfff... Om precies twaalf uur kwamen we aan in Puerto Maldonado en werden we opgehaald en naar het kantoor van Rainforest Expeditions gebracht. Daar kon je je bagage ompakken want je mocht maar 10 kilo pp mee. Vervolgens met de bus een half uurtje tot aan de steiger en toen nog tweeënhalf uur met de boot. Onderweg zagen we ara's, capibari"s, toekans en gieren. Rond kwart voor vijf waren we er en moesten we nog een tiental minuten lopen naar de lodge. Wat prachtig hier! Alles is van hout gemaakt en is open (dus je hoort ook letterlijk álles van de buren). Onze kamer heeft twee grote bedden met klamboes en één kant is helemaal open, dat was even wennen toen we gingen slapen! Het geluid van jet oerwoud is echt oorverdovend en we dachten ook van alles in onze kamer te horen.
Het diner hadden we samen met Dick en Margot, het was hun laatste avond hier, en daarna ook nog flesje wijn gekraakt als afscheid. Het was echt een fijn weerzien en we hebben ook afgesproken elkaar te ontmoeten als we terug zijn.