Inca-trail dag 2 - Reisverslag uit Ollantaytambo, Peru van Nancy Rademaker - WaarBenJij.nu Inca-trail dag 2 - Reisverslag uit Ollantaytambo, Peru van Nancy Rademaker - WaarBenJij.nu

Inca-trail dag 2

Blijf op de hoogte en volg Nancy

11 September 2017 | Peru, Ollantaytambo

Om zes uur werden we gewekt, kregen we een teiltje warm water om te wassen en een kop dampende coca thee. Lekker uitgebreid ontbijt met allerlei fruit, pap, pancakes (!) en brood. We gingen iets over zevenen op pad voor wat de meeste toerusten de zwaarste dag vinden: de klim naar De ad Woman's pass op zo'n 4200m. En ja, het was LOODZWAAR, vooral ook dankzij de ijle lucht. Toen we boven kwamen, was het helemaal bewolkt en waaide het hard en we konden jammer genoeg dus niet van het uitzicht genieten want dat was er niet. Dan maar meteen aan de afdaling begonnen en dat was voor mij best pittig. De poncho's aan vanwege de regen en gaan met de banaan. Om half drie waren we bij onze kampeerplek op 3700m en de lunch smaakte voortreffelijk, heerlijke soep en weer vier dampende schotels vol heerlijkheden, wat een kunstenaar was de kok toch en dat op twee pitjes!! De rest van de middag hielden we siësta en om zeven uur hadden we dan weer het diner. Om acht uur de slaapzak in, maar eerst zagen we nog de prachtige sterrenhemel inclusief de melkweg!

• 11 September 2017 - 06:40

Mieke:

Alweer zo'n prachtige tocht! Amaai jullie willen vlgs mij nooit meer terug...